Iron Moving

Context

“This Game Art piece is dedicated to Noriyuki Haraguchi, a contemporary artist(1946-2020). As hommage as a requiem for first anniversary of his death.”

2021/08/27 Shogo Haraguchi

The piece is between the video and the video game with the theme of an event that move a black iron plate while pushing it to the destination.

The characters in the piece have a program that moves autonomously with random probability. At the same time, this character can also be moved as a game player. An attempt to show an experience that reveals the existence of a border hidden between “video game” and “appreciation” by human recognition.

About this piece

This piece is not a recorded video so that result will depend on the probability. However, operations as a video game are also possible by flicking the screen.

The character moves the black iron plate while pushing it to the destination.

Can the feelings inherent by the experience, whether to control or appreciate the desire to achieve the given video game passing conditions, harmonize and coexist with each other?

コンテキスト

“このゲームアート作品は、日本の現代美術作家
Noriyuki Haraguchi (1946-2020) の一周忌によるオマージュ作品として作られました。”

黒い鉄板を目的地まで押しながら運ぶイベント ”事” を題材にした映像とゲームの間の作品。

作品内のキャラクターにはランダムによる蓋然(がいぜん)性で自律して動くプログラムがされている。同時にキャラクターはゲームのプレイヤーとしても動かせる。人間の認識による”ゲーム”と”鑑賞”の間に潜むの境界線の存在を明らかにする体験を示す試み。

作品について

この作品は、録画されたビデオではなく結果は確率により変化する。ゲームとしての操作も画面フリックをすることで可能。

キャラクターは黒い鉄板を目的地まで押しながら運ぶ。

与えられた条件を達成したい欲求を、コントロールするのか、鑑賞するのか、その体験の中に内在して起こっている感覚は、互いの間で調和し共存することはできるのか?

コメントを残す